Szkolenie Play Therapy <span>(Terapia Zabawą) – Dyplom II stopnia</span>

CEL

Szkolenie Play Therapy na poziomie Dyplomu II stopnia ma na celu pogłębienie umiejętności terapeutycznych uczestników, umożliwiając im efektywne stosowanie zaawansowanych metod Play Therapy w pracy z dziećmi i młodzieżą, zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą w stanie:

  • Rozwijać umiejętności terapeutyczne w pracy z dziećmi z umiarkowanymi i poważnymi trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.
  • Stosować zaawansowane techniki terapeutyczne, takie jak praca w piaskownicy, arteterapia, drama, metafora i techniki projekcyjne, na pogłębionym poziomie.
  • Prowadzić terapię grupową z dziećmi, uwzględniając dynamikę grupy i jej wpływ na proces terapeutyczny.
  • Ocenić efektywność terapii za pomocą Play Therapy Dimensions Model (PTDM) i dostosować działania terapeutyczne do potrzeb dzieci i grup.
  • Wspierać dzieci w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak trauma, problemy relacyjne czy doświadczenie przemocy.
  • Tworzyć i prowadzić niezależną praktykę terapeutyczną, zgodnie z międzynarodowymi standardami etycznymi i prawnymi.

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie na poziomie Dyplomu II stopnia jest skierowane do profesjonalistów, którzy ukończyli szkolenie Certyfikat I stopnia w Play Therapy, mają co najmniej 75 godzin z wymaganych 100 godzin praktyki klinicznej z dziećmi lub młodzieżą z wykorzystaniem Play Therapy, złożyli wszystkie prace akademickie.
Do udziału zapraszamy osoby pracujące z dziećmi i młodzieżą, które chcą pogłębić swoje kompetencje terapeutyczne, w szczególności:

  • Psychologów i psychologów klinicznych,
  • Nauczycieli, w tym nauczycieli przedszkolnych i pedagogów specjalnych,
  • Logopedów, terapeutów zajęciowych i pracowników socjalnych,
  • Psychoterapeutów,
  • Pracowników domów dziecka, agencji adopcyjnych i rodzin zastępczych.

Szkolenie jest dedykowane specjalistom, którzy chcą zdobyć zaawansowane umiejętności pracy z dziećmi i młodzieżą z umiarkowanymi oraz poważnymi trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi, zarówno indywidualnie, jak i w grupach terapeutycznych.

EFEKTY I CELE SZKOLENIA

Szkolenie na poziomie Dyplomu II stopnia w Play Therapy ma na celu wyposażenie uczestników w zaawansowane kompetencje terapeutyczne, umożliwiające efektywną i bezpieczną pracę z dziećmi i młodzieżą. Po ukończeniu kursu każdy uczestnik będzie:

  • Posiadał kompetencje do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi w różnym wieku, także z umiarkowanymi i poważnymi trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.
  • Stosował zaawansowane techniki Play Therapy, takie jak Sandplay, arteterapia, drama, metafora i techniki projekcyjne, na pogłębionym poziomie.
  • Dokonywał oceny terapeutycznej z wykorzystaniem Play Therapy Dimensions Model (PTDM) oraz rozwijał interwencje terapeutyczne dostosowane do potrzeb dzieci.
  • Prowadził grupy terapeutyczne, z uwzględnieniem ich dynamiki oraz odpowiedzialności za harmonijną współpracę i skuteczność procesu grupowego.
  • Podejmował decyzje terapeutyczne w zgodzie z etyką zawodową, także w sytuacjach wymagających współpracy z sądem lub instytucjami wspierającymi dzieci.
  • Zarządzał własną praktyką terapeutyczną, w tym organizował warunki pracy oraz prowadził dokumentację terapeutyczną zgodnie z międzynarodowymi standardami.
  • Rozumiał rozwój dziecka w kontekście psychologicznym, neurobiologicznym i społecznym, co pozwala na głębsze zrozumienie procesów nieświadomych w terapii.
  • Posiadał świadomość własnego procesu rozwojowego, co zwiększy jego efektywność jako terapeuty.

Kluczowe cele szkolenia:

  • Przygotowanie do pracy z dziećmi w złożonych sytuacjach terapeutycznych, w tym z traumą i doświadczeniami przemocy.
  • Rozwój zaawansowanych umiejętności niedyrektywnej i dyrektywnej terapii przez zabawę.
  • Wzbogacenie praktyki o narzędzia pracy z grupami terapeutycznymi.
  • Budowanie niezależnej, profesjonalnej praktyki terapeutycznej na najwyższym poziomie.

STRUKTURA SZKOLENIA:

Szkolenie na poziomie Dyplomu II stopnia obejmuje 15 dni intensywnych zajęć, podzielonych na 5 trzydniowych modułów. Program łączy teorię z praktyką, umożliwiając uczestnikom rozwój zaawansowanych umiejętności terapeutycznych i zastosowanie ich w pracy z dziećmi oraz grupami terapeutycznymi.

Moduły szkoleniowe

Moduł 4 – Praca terapeutyczna z grupami dzieci

  • Rozwój zaawansowanych interwencji terapeutycznych dla dzieci z poważniejszymi trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.
  • Wprowadzenie do pracy z grupami dzieci, z uwzględnieniem dynamiki grupowej.
  • Rozwinięcie umiejętności w obszarze Embodiment, Projection and Role (EPR) oraz Play Therapy Dimensions Model (PTDM).
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi Play Therapy na poziomie zaawansowanym.

Moduł 5 – Decyzje terapeutyczne i praca z trudniejszymi przypadkami

  • Krytyczna analiza technik terapeutycznych, takich jak Sandplay i arteterapia, na głębszym poziomie.
  • Przygotowanie do współpracy z sądami i instytucjami, w tym sporządzanie raportów i opinii dla dzieci będących świadkami w procesach sądowych.
  • Rozwiązywanie problemów etycznych i prawnych w pracy z dziećmi z traumą i trudnymi doświadczeniami.

Moduł 6 – Integracja narzędzi terapeutycznych z praktyką i badaniami

  • Zaawansowane zastosowanie narzędzi, takich jak glina, maski czy techniki projekcyjne.
  • Praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu neurobiologii w pracy terapeutycznej.
  • Tworzenie i zarządzanie własną praktyką terapeutyczną zgodnie z międzynarodowymi standardami.
  • Analiza i wykorzystanie dowodów naukowych w terapii przez zabawę.

Metody nauki

Proces nauki podczas szkolenia opiera się na aktywnym zaangażowaniu uczestników i pracy zespołowej. Dzięki współpracy z innymi uczestnikami, studenci będą mieli możliwość zdobycia doświadczenia i rozwijania umiejętności w kontekście relacji terapeutycznych.

Wykłady teoretyczne są ograniczone do niezbędnego minimum, co pozwala na większą elastyczność nauki. Kluczowym elementem szkolenia jest praktyka oparta na doświadczeniu, realizowana poprzez:

  • Pracę w parach i zespołach,
  • Ćwiczenia grupowe,
  • Odgrywanie ról,
  • Analizę i prezentację przypadków.

Integralną częścią szkolenia jest 100 godzin pracy klinicznej z dziećmi, realizowanej pod ścisłą superwizją (1 godzina superwizji na każde 6 sesji terapeutycznych). To praktyczne doświadczenie stanowi fundament rozwoju umiejętności terapeutycznych uczestników i przygotowuje ich do profesjonalnej pracy w Play Therapy.

CZAS TRWANIA

Szkolenie trwa 15 dni i jest realizowane:

  • W formie 5 modułów, z których każdy obejmuje 3 dni.

Łącznie szkolenie obejmuje 130 godzin, co pozwala na wszechstronne połączenie teorii z praktyką oraz efektywne przyswojenie materiału w dogodnym tempie.

WARUNKI UZYSKANIA DYPLOMU: Play Therapy – Dyplom II stopnia

Aby uzyskać Dyplom Post Graduate Diploma in Play Therapy, uczestnicy muszą spełnić następujące wymagania w ciągu 20 miesięcy od rozpoczęcia szkolenia:

Prace pisemne i praktyczne

  1. Dwa studia przypadków:
    • Opis pracy indywidualnej z dzieckiem przez co najmniej rok (min. 30 sesji), ukazujący integrację teorii i praktyki (ok.3000 słów).
    • Opis 6 sesji pracy grupowej, prezentujący proces grupowy i zastosowanie zaawansowanych technik Play Therapy i PTDM (ok.3000 słów).
  2. Przygotowanie propozycji projektu badawczego w zakresie Play Therapy (ok. 4000 słów).
  3. Esej na temat analizy rozwoju własnej praktyki terapeutycznej (ok. 4000 słów).
  4. Analiza 3 rysunków dziecka w procesie Play Therapy (ok.2000 słów)
  5. Analiza 3 piaskownic dziecka w procesie Play Therapy (ok.2000 słów)

Praktyka kliniczna i superwizja

  • 80 godzin pracy indywidualnej z dziećmi, z zastosowaniem Play Therapy.
  • 20 godzin pracy z grupami terapeutycznymi Play Therapy.
  • Regularna superwizja: 1 godzina superwizji na każde 6 godzin pracy klinicznej, prowadzona przez certyfikowanego superwizora Play Therapy PTI.

Obecność i zaangażowanie

  • Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć szkoleniowych.
  • Aktywny udział w ćwiczeniach, projektach grupowych oraz superwizji klinicznej.

Spełnienie powyższych warunków pozwala uzyskać międzynarodowy Dyplom Play Therapy, który potwierdza zaawansowane umiejętności terapeutyczne i przygotowanie do pracy z dziećmi i młodzieżą na poziomie profesjonalnym, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.

PROGRAM

Szkolenie składa się z trzech modułów, które harmonijnie łączą teorię z praktyką, zapewniając uczestnikom pogłębienie wiedzy oraz rozwój zaawansowanych umiejętności niezbędnych do skutecznej pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, zarówno indywidualnie, jak i w grupach.

Moduł 4 – Praca terapeutyczna z grupami dzieci

  • Rozwój zaawansowanych interwencji terapeutycznych dla dzieci z poważniejszymi trudnościami emocjonalnymi i behawioralnymi.
  • Wprowadzenie do pracy z grupami dzieci, z uwzględnieniem dynamiki grupowej.
  • Rozwinięcie umiejętności w obszarze Embodiment, Projection and Role (EPR) oraz Play Therapy Dimensions Model (PTDM).
  • Praktyczne wykorzystanie narzędzi Play Therapy na poziomie zaawansowanym.

Moduł 5 – Decyzje terapeutyczne i praca z trudniejszymi przypadkami

  • Krytyczna analiza technik terapeutycznych, takich jak Sandplay i arteterapia, na głębszym poziomie.
  • Przygotowanie do współpracy z sądami i instytucjami, w tym sporządzanie raportów i opinii dla dzieci będących świadkami w procesach sądowych.
  • Rozwiązywanie problemów etycznych i prawnych w pracy z dziećmi z traumą i trudnymi doświadczeniami.

Moduł 6 – Integracja narzędzi terapeutycznych z praktyką i badaniami

  • Zaawansowane zastosowanie narzędzi, takich jak glina, maski czy techniki projekcyjne.
  • Praktyczne wykorzystanie wiedzy z zakresu neurobiologii w pracy terapeutycznej.
  • Tworzenie i zarządzanie własną praktyką terapeutyczną zgodnie z międzynarodowymi standardami.
  • Analiza i wykorzystanie dowodów naukowych w terapii przez zabawę.

Szkolenie Play Therapy (Terapia Zabawą) – Dyplom II stopnia

Zdobądź zaawansowane kwalifikacje w Play Therapy i rozwijaj swoją praktykę terapeutyczną!

CENA
12 500 zł
15 dni szkolenia
14.11.2025 - 14.06.2026 Weekendowe (PTDip2)
Play Therapy Poland, 05-077 Warszawa, Aleja Piłsudskiego 4 A/2 online
prowadzący:
Nina Ambroziak
egzaminator:
Grażyna Rembelska

Nasze 15-dniowe Szkolenie na poziomie Dyplomu II stopnia to kolejny etap rozwoju zawodowego, umożliwiający pogłębienie umiejętności pracy z dziećmi w złożonych kontekstach terapeutycznych. Program obejmuje zaawansowane metody pracy z grupami oraz techniki terapii dyrektywnej i niedyrektywnej.

Dlaczego warto?

  • Międzynarodowa akredytacja: Certyfikacja przez Play Therapy International (PTI) i APAC.
  • Prestiżowe uznanie: Wpis do Professional Standards Authority.
  • Zaawansowane narzędzia terapeutyczne w pracy z dziećmi indywidualnie i w grupach, z uwzględnieniem specyfiki pracy w Polsce.

Dla kogo?

Dla specjalistów, którzy ukończyli Certyfikat I stopnia w Play Therapy i chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie terapii grupowej dzieci, oraz w zakresie bardziej zaawansowanych technik dyrektywnych i niedyrektywnych.

Twoje korzyści:

Międzynarodowe kwalifikacje otwierające możliwości pracy w Polsce i za granicą, zaawansowane umiejętności terapeutyczne i większa skuteczność w pomaganiu dzieciom i ich rodzinom.

Przekształć swoje kompetencje w realną pomoc dzieciom i ich rodzinom, działając z pasją i profesjonalizmem!