Rodzice mogą, a nawet powinni, odgrywać istotną rolę w łagodzeniu problemów emocjonalnych i behawioralnych swoich dzieci. Chociaż prowadzenie przez rodziców terapii zabaw z własnymi dziećmi jest niepraktyczne i nieetyczne, wysoce pożądane jest, aby wykorzystywali oni niedyrektywną zabawę jako część swoich umiejętności rodzicielskich i właśnie to szkolenie służy do tego. Ogólnym celem terapii relacji dziecko-rodzic jest poprawa i wzmocnienie relacji rodzic-dziecko. Zgodnie z zasadami terapii Play Therapy relacja jest postrzegana jako narzędzie procesu zmian. Dlatego celem jest pomoc rodzicowi w nawiązaniu relacji z dzieckiem w sposób, który wyzwoli w dziecku wewnętrzny kierunek, konstruktywność, dążenie do przodu, kreatywność.
Ten model szkolenia rodziców oparty jest na mocnych stronach dziecka, a nie na podejściu skoncentrowanym na problemach. Rodzice są zachęcani do skupienia się na mocnych stronach swoich dzieci, jak również na swoich własnych, oraz do budowania relacji na tych mocnych stronach. Nacisk kładziony jest na przyszłość i rozwijanie potencjału dziecka.
Ogólne cele terapeutyczne dla dzieci obejmują: redukcję objawów, rozwój strategii radzenia sobie, wzrost pozytywnego poczucia własnej wartości i pewności siebie oraz bardziej pozytywne postrzeganie rodziców.
Ogólne cele terapeutyczne dla rodziców obejmują: większą wrażliwość na świat emocjonalny ich dzieci, bardziej pozytywne postrzeganie dzieci oraz rozwój bardziej efektywnych umiejętności rodzicielskich.